Jeg er, sammen med en flok kursister der allerede er på forløbet, ved at opdatere  online kurset:

7 skridt til succes i din egen virksomhed.

Er der ingen flow i din virksomhed?

Det kan være svært, at give slip på gamle mønstre eller give slip på nogle bestemte kunder, men hav tillid til at der kommer nyt og nye til.

Dit værdisæt/værdigrundlag kan sagtens udvikle sig over tid og samtidig bevare sin integritet, når de kunder der går ind for dine værdier, udvikler sig sammen med dig og dit værdisæt. Det er en naturlig og sund udvikling.

Når du begynder på opbygningen af dit fundament for din virksomhed, skal du være opmærksom på, at du er i god indre balance når du træffer beslutninger. Stå ikke på usikker og vaklende grund.

Lad dig selv op fx med gode hjertevarmere, der hjælpe dig til indre balance.

Helt generelt skal du kun træffe beslutninger, når du gør det ud fra det sted i dig, hvor du er i neutral positiv vibration og har god energi.

Tag aldrig beslutninger når du er i lav vibe, lav energi, for så bliver resultatet nemlig derefter. Skriv aldrig en tekst eller optag en video når du er i lav vibration det vil skinne igennem.

Den bevidsthed du handler ud fra og den erfaring du får her på de 7 skridt, vil naturligvis ændre sig i takt med, at du finder mere og mere ind til din kerneværdi og din essens.

Det handler ganske enkelt om at du lærer at lytte til din intuition, og bliver bedre og bedre til at finde ind til, hvad din inderste kerne næres af, og hvad din essens består af. Det er den essens og den kerne du skal gøde – det du gøder vokser bedst.

Hvor kommer din drivkraft fra?

Rigtig mange starter en solo-virksomhed, fordi de ønsker at gøre en forskel, de ønsker at hjælpe andre, men det er bare så vigtigt at du ved:

Hvor kommer din drivkraft fra?

Hvad kommer din motivation fra?

Hvad kommer din drivkraft fra?

Hvordan du kan du udvikle din virksomhed over tid?

Ved du ikke det går du i stå, inden du er kommet i gang – eller brænder ud.

Skridt for skridt

Efterhånden som du arbejder med at opbygge dit fundament, vil du sikkert også opleve det som meget healende for din sjæl, og som en meget lærerig proces, fordi skridtene giver dig klarhed.

I takt med at du kommer i en højere og højere vibration af bevidsthed, vil dine kunder naturligvis også komme det. Det er derfor, dit værdigrundlag helt naturligt udvikler sig over tid.

Lige tiltrækker lige, men det betyder også, at nogle kunder falder fra, mens nye kommer til. Når du finder din niche har du virkelig et godt fundament.

Synlighed

Når du har dit fundament og dine kerneværdier, skal du sætte dig selv og dine unikke evner i spil. Selvom det kan være ret skræmmende de første gange, skal du bare huske på, at du jo ikke giver noget af din personlighed fra dig. Du viser bare, hvad du kan, og hvem du er – du gør dig synlig.

Tænk på din mission, du skal skinne så du når ud til nogen, helt ud til dine kunder.

Husk du selvfølgelig kun gør det, når du er i neutrale positive vibration, ikke når du er i en slap lav vibe, skræmt eller usikker energi, for din vibe kan altid mærkes af modtageren.

Manglende flow

De første gange du forsøger, at skille dig ud kan den typiske situation sådan ud:  

  1. Du handler ud fra, hvad du tror der er smartest. Du har gjort det, du har læst et sted, eller du har kopieret det, de andre i din branche plejer at gøre. Du er ikke autentisk og tro mod dig selv.
  2. Du er ikke meget for at sætte dig selv i spil, og er bange for at virke uprofessionel og vil ikke udstille dig selv, og du tror ikke nogen gider se på dig eller lytte til dig. Der tager du fejl, din målgruppe vil dig.
  3. Du forsøger at “regne” ud, hvad der er smartest at gøre i din virksomhed, i stedet for at lytte til din klarfølelse og intuition. Så for tryghedens skyld bliver du i det gamle og velkendte mønster. Vær i indre balance.
  4. Du har øvre begrænsninger for, hvor meget succes du må have, hvor mange penge du kan bruge og tjene, eller hvad du “må”, og ikke “bør”. Du skal investere for at tjene penge.
  5. Du springer ofte direkte ud i det, du kunne tænke dig at gøre, uden at have gået alle 7 skridt til succes i din virksomhed i gennem.
  6. Du får ofte talt eller tænkt meget, men skrevet og handlet for lidt. Du skal skrive det ned.
  7. Du glemmer, at det faktisk er hårdt arbejde, at starte en succesfuld virksomhed op. Mind dig selv om at dit koncept skal kunne bruges igen og igen og derfor værd at brug tid på.

 

Kan du genkende nogle af ovenstående situationer?  

Du bare må mere ind til dine kerneværdier, du må sætte dig selv mere i spil, hvis der skal ske en forbedring, en forandring, en forvandling, for kun på den måde, får du et meget solidt fundament

Fra et solidt fundament kan du tage udgangspunkt og afsæt i din egen virksomheds opbygning og vækst.

Du skal have dit fundament knivskarpt formuleret for dig selv, en kladde er fin nok i starten, og derfor bliver du nødt til at skrive det ned. Det skal på papiret, for hvis du ikke kan formulere det så du selv ved, hvad det er du vil og hvilken betydning det har for dig, så kan du heller ikke formidle det til andre. Skriv, det er vigtigt.

Skriveprocessen er med til at skabe klarhed for dig i din virksomhed.

Skriveprocessen udfordrer og tvinger dig til at tage stilling – også til de spørgsmål du har svært ved at svare på. Men, gør det selvom det er svært, hav tillid til at det bliver rigtig fint for dig at komme ind til din kerne af essens.

Du kan noget ganske særligt fordi du gør det på din egen måde. Dit hemmeligt krydderi er dig.

Efterlad en kommentar